Amerikan Federal Ticaret Komisyonu’nun (FTC) gözetim fiyatlandırması piyasası araştırmasının ilk bulguları, bir kişinin kesin konumu veya tarayıcı geçmişi gibi ayrıntıların, aynı mal ve hizmetler için farklı fiyatlarla bireysel tüketicileri hedeflemek amacıyla sıklıkla kullanılabileceğini ortaya koydu.
FTC çalışanları, bir web sayfasındaki fare hareketlerinden tüketicilerin çevrimiçi alışveriş sepetinde satın almadıkları ürün türlerine kadar tüketici davranışlarının izlenebileceğini ve perakendeciler tarafından tüketici fiyatlandırmasını kişiselleştirmek için kullanılabileceğini buldu.
FTC Başkanı Lina M. Khan, “İlk personel bulguları, perakendecilerin sıklıkla insanların kişisel bilgilerini, mal ve hizmetler için hedefli, kişiye özel fiyatlar belirlemek için kullandığını gösteriyor. Bu bilgiler, bir kişinin konumundan ve demografik özelliklerinden, bir web sayfasındaki fare hareketlerine kadar uzanıyor” dedi.
“FTC, gözetim fiyatlandırma uygulamalarını araştırmaya devam etmeli çünkü Amerikalılar, özel verilerinin ödedikleri fiyatları belirlemek için nasıl kullanıldığını ve firmaların aynı mal veya hizmet için farklı kişilere farklı fiyatlar uygulayıp uygulamadığını bilmeyi hak ediyor.”
Bu uygulamanın farklı ülkelerde kullanılıp kullanılmadığına dair kuruluş bilgi paylaşmadı.
More Stories
Muğla’da Orman Yangınlarının Ardından Destek Çalışmaları Devam Ediyor
Türkiye Tekne Üretiminde Dünya Sahnesinde
Ünlü araba firması 140 bin aracını geri çağırıyor